فرمانده سالار مطالعه امکانات اینترنت

فرمانده سالار: مطالعه امکانات اینترنت اسماعیلی کتابخانه راه اندازی اولین کتابخانه عمومی ویژه بانوان

گت بلاگز وب‌گردی ۵ ماده غذایی جهت شادابی و درخشندگی پوست!

مواد غذایی که مصرف می کنید نقش تعیین کننده ای در سلامت بدن و این که چگونه به نظر می رسید، ایفا می کنند. در شرایطی که بعضی مواد غذایی می توانند زمینه ساز شکل

۵ ماده غذایی جهت شادابی و درخشندگی پوست!

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، بعضی مواد غذایی سرشار از مواد مغذی هستند که می توانند ظاهری جوان‌تر، شاداب ‌تر و درخشنده به پوست شما ببخشند:

گوجه فرنگی: لیکوپن؛ آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی، یک خاصیت اساسی دارد: این ماده می تواند تولید هورمونی که باعث توسعه آکنه می شود را کم کردن دهد. هرچند هنوز هیچ توصیه غذایی راجع به میزان نیاز به لیکوپن جهت مبارزه با آکنه وجود ندارد، متخصصان توصیه می کنند که حداقل سه تا ۵ بار در هفته محصولات حاوی لیکوپن را مصرف کنید تا اثر مثبت آن را روی پوستتان ببینید. لیکوپن منجر به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید می شود.

چای سبز: مصرف این نوع چای منجر به کم کردن تولید هورمون تولید کننده آکنه یعنی دی هیدروتستوسترون می شود. هر روز سه تا ۵ فنجان چای سبز بنوشید تا از مزایای کامل آن جهت پوست بهره مند شوید. چای سبز حاوی پلی فنول هایی است که به حفظ توانایی کشسانی پوست و ضد پیری کمک می کنند. همچنین، نوشیدن چای سبز به کم کردن آسیب ناشی از نور خورشید نیز کمک می کند.

۵ ماده غذایی جهت شادابی و درخشندگی پوست!

توت ها: غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و از بدن در برابر استرس اکسیداتیو که خود عامل مبتلا شدن به آکنه هست، محافظت می کنند. مصرف توت ها در کلاژن سازی هم نقش دارد و جالب است بدانید کسانی که از آکنه شدید زحمت می برند، دارای کمترین سطوح آنتی اکسیدان ها در بدن خود هستند.

ماهی و غذاهای دریایی: مطالعه بین المللی که نتیجه های آن در مجله تغذیه آمریکایی منتشر شده، نشان می دهد که غذاهای دریایی به علت وجود اسیدهای چرب امگا ۳ منجر به کم کردن چین و چروک پوست می شوند. بدن توانایی تولید این اسیدهای چرب مهم را ندارد و باید از یک رژیم غذایی سالم تامین شوند. افزون بر اصلاح کیفیت پوست، این اسیدهای چرب در کم کردن التهاب نقش دارند که به طور خاص جهت افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند سوریازیس یا اگزما بافایده است و همچنین به پیشگیری از آکنه کمک می کنند.

تخم مرغ: تخم مرغ از مواد تشکیل دهنده سالمی جهت بهره‌مندی از پوستی درخشان سود می برد. این ماده غذایی سرشار از سلنیوم است که به محافظت در برابر سرطان پوست، و آسیب ناشی از نور خورشید کمک می کند. همچنین، تخم مرغ از محتوای لوتئین اوج که توانایی کشسانی پوست را اصلاح می بخشد و کولین که سطوح ویتامین ب را تنظیم می کند، برخوردار هست. کولین جهت شکل گیری پروتئین هایی که پوست را نیرومند و صاف نگه می دارند، مهم است.

منبع:سلامت نیوز

مواد غذایی که مصرف می کنید نقش تعیین کننده ای در سلامت بدن و این که چگونه به نظر می رسید، ایفا می کنند. در شرایطی که بعضی مواد غذایی می توانند زمینه ساز شکل

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خورشید | رژیم غذایی | مواد غذایی | آنتی اکسیدان | محافظت از پوست | زیبایی پوست | سلامتی پوست | گوجه فرنگی

نویسنده : topsblog